Sigorta

Seyahatlerinizde her zaman güvendesiniz!

Tüm seyahat harcamalarınızı ve alışverişlerinizi American Express Card’ınızla yapın, yaşayabileceğiniz aksilikler karşısında kartınızın güvenlik ayrıcalıklarından faydalanın.

The Platinum Card

American Express Gold Card

American Express Card

Araç Kiralama Sigortası

Kira bedelini American Express Platinum ile ödediğiniz kiralık arabanın, kaza sonucu hasar görmesi veya çalınması durumunda araba $25.000'e kadar sigorta kapsamı altındadır. Muafiyet 250 Euro'dur.

Kapsam Dışı Haller:

  • Hasarın ilk 250 Euro'su,
  • Başka bir sigorta tarafından karşılanan hasarlar,
  • Karthamilinin kişisel zararları (tıbbi harcamalar, sorumluluk tazminatı, kişisel eşyalarının zarar görmesi yada çalınması vb); karşı tarafa verilen zararlar (tıbbi harcamalar, sorumluluk tazminatı, kişisel eşyalarının ya da arabasının zarar görmesi vb); kiralanan arabanın içinde yada üzerinde bulunan arabaya ait parçaların çalınması,
  • Kapsam dışı araçlar: Kamyon, kamyonet, minibüs, karavan vb. offroad-araçlar, römork, treyler, motosiklet, 4'den az tekerleği olan araçlar, antika arabalar, limuzin, pahalı ve az bulunan arabalar (örneğin; Ferrari, Lamborghini, Porsche, Aston Martin, Bentley, Corvette, Daimler by Jaguar, De Lorean, Excalibur, Jaguar, Jensen, Lotus, Maserati ve Rolls Royce),
  • 15 gün dolduktan sonra 72 saatlik bir süre geçmeden aynı şehirde yapılan ikinci araba kiralamaları (ikinci kere yapılan kiralamaların ilk yapılandan, 50mil uzakta olması gerekmektedir),
  • Off-road hasarları, Radyoaktif kontaminasyon ve savaş/terör vb. durumlar,
  • 9 kişiden fazla koltuğu bulunan araçlar,
  • Alkollü, kanunsuz, başkasına kiralama, yarış, dikkatsizce v.b.kullanımlar,
  • Kilitlenmemiş ve güvence altına alınmamış arabanın çalınması,
  • Mekanik veya elektrik kontağı veya aşınma, donma v.b. nedenler ile oluşan hasarlar kapsam dışıdır.
  • Sigorta kapsamı Küba ve İran'da geçerli değildir."

BAŞVURU

Olay tarihinden itibaren en geç 30 gün içinde Sigorta Hizmetlerine başvurulması ve 90 gün içinde istenen evrakların gönderilmesi gerekmektedir. Başvuru talebinde bulunmak için gereken evraklar:

  • Kredi kartı ekstresi,
  • Kira kontratı,
  • Kaza ve polis raporu,
  • Tamir faturası veya takribi masraf tutarı,
  • Varsa kiralama şirketinin "zaman kaybı" tazminatı isteğini belgeleyen mektubu,
  • Kart hamilinin şahsi arabasının sigorta poliçesi veya yoksa bunu belirten mektubu,
  • Araba tesliminde eğer herhangi bir hasar varsa, kiralama şirketi ile karşılıklı imzalanmış Hasar Tespit Tutanağının bir kopyası.
  • Sigorta kiralama gününden itibaren 15 gün geçerlidir,
  • Kira bedelinin kart ile ödenmesi ve kiralık araba şirketinin sunduğu araba kaza hasar sigortasının (CDW veya LDW) alınmayacağı, kiralama formu üzerinde işaretlenmelidir,
  • Kapsama, kiralama şirketinin talep edebileceği "zaman kaybı" tazminatı ve çekici masrafları da dahildir,
  • Araba kart hamilin adına kiralanmış olması gerekmektedir. Araba kart hamili veya kira kontratında belirtilen 2. isim tarafından kullanılabilir,
  • Araba çalınmış ise anahtarının kart hamilinde olması gerekmektedir,
  • Sigorta genel olarak Türkiye'de ve tüm dünyada geçerlidir ancak aşağıdaki ülkelerde bu sigortadan yararlanamayabilirsiniz:
    "Avustralya, İrlanda, İsrail, İtalya, Jamaika, Yeni Zelanda" Bu ülkelerde araba kiralamadan önce araba kiralama şirketine danışmanız gerekir.
  • 15 Günlük sigorta süresinin bitiminde yeniden sigorta kapsamından yararlanmak için:
  • Aynı şirketten araba kiralandığında en az 72 saat beklenmesi gerekir veya,
  • en az 50 mil uzağındaki başka bir şehirden, yine aynı şirketten araba kiralanabilir.

Araç Kiralama Sigortasından American Express Corporate Gold kart sahipleri de yararlanmaktadır.

Seyahat İptali Sigortası

Seyahat iptallerinde, kart sahibinin hastalanması, sürekli sakatlığı, 1.derece yakın akrabasının vefatı, hastalanması ya da sürekli sakatlığı, zorunlu karantina, teknik arıza, kötü hava şartları, isyan ve grev durumları sigorta kapsamı içindedir. Seyahatin iptali durumunda önceden ödenmiş ve iadesi alınamayan seyahat biletlerinin ve/veya konaklama ücretinin iadesi için sigorta teminatı, taşımacı firmadan ya da sorumlu yerlerden gerekli yazıların alınmış olması şartıyla 1.500 Euro'ya kadardır. Taşımacı firmanın neden olduğu iptallerde oluşan masraflar, öncelikle taşımacı firmadan talep edilecektir. Sağlık sorunları dolayısıyla yapılan iptallerde seyahatin iptalinin gerekliliğinin doktor raporunda belirtilmesi gerekmektedir.

Kapsam Dışı Haller:

  • Masrafların ilk 50 Euro'su
  • Doktorun onay vermemesine rağmen yapılan seyahatler
  • Taşımacı şirketin veya acentenin iflası, kapanması
  • Tehlikeli sporlar nedeniyle oluşan yaralanmalar
  • Tıbbi nakil veya cenaze nakli dolayısıyla oluşan iptaller
  • Daha önceden var olan hastalıklar

Hasar durumunda kart sahibinden istenen evraklar:

  • Hasar talep formunun ve gerekiyorsa tıbbi tasdiknamenin doldurulması (bu formlar hasar halinde kart hamiline gönderilecektir),
  • İptal nedeninin resmi makamlarca belgelenmesi,
  • Ödenen paranın acente/havayolu şirketi/otel tarafından geri iadesinin yapılmadığına dair mektup,
  • Acenteden veya taşımacı firmadan alınan, iptal nedeniyle yapılan kesintileri gösteren ayrıntılı fatura,
  • Seyahat biletlerinin kopyaları (gidiş-dönüş ve varsa ara parkurlar)
  • Kredi kartı hesap özeti

Gecikmeli Kalkış

Seyahat sırasında, toplu taşımayı gerçekleştiren firma tarafından kötü hava şartları, teknik arıza, veya grev nedeniyle uçağın tarifeli (taşımacı firmanın kart hamiline verdiği seyahat programında belirtilen ) kalkış saatinde yaşanacak gecikmelerde ilk 4 saatten sonra maksimum 100 Euro ödenir. Kapsam, deniz ve hava yolu ile yapılan seyahatlerde, (aynı sefer sayısı ile yapılan toplu taşımada) geçerlidir.

Yurtdışına çıkış veya yurtdışından dönüş yolculuğu esnasında meydana gelen gecikmeler sigorta kapsamındadır. Toplu taşımayı gerçekleştiren firmadan gecikmeyle ilgili gerekli yazıların alınması gerekmektedir. Gecikmeli kalkış sigortası kapsamından faydalanabilmek için yolcunun check-in yaptırmış olması ve orijinal bilet üzerinde belirtilen seferin kalkışının gecikmesi gerekmektedir. Aynı olay için yolcu sayısına bakılmaksızın maksimum teminat tutarı ödenir, kişi başına ödeme yapılmaz.

Kapsam Dışı Haller:

  • Gecikmelerin ilk 4 saati,
  • Uçağın kalkışındaki gecikme nedeniyle aktarma uçuşlarının kaçırılması,
  • İptal olan seferler,
  • Yolcunun uçuş numarası ayrı olan bir uçağa alınması
  • İkamet edilen ülkeden çıkış veya ikamet edilen ülkeye dönüş yolculuğu dışındaki ara parkurlarda meydana gelen gecikmeler,
  • Zamanında check-in yaptırılmaması veya gerekli evrakların yanında bulundurulmaması nedeniyle oluşabilecek gecikmeler,
  • Resmi kuruluşların engellemesi nedeniyle oluşabilecek gecikmeler. Hasar durumunda kart sahibinden istenen evraklar:

Hasar durumunda kart sahibinden istenen evraklar:

  • Hasar talep formunun doldurulması (bu form hasar halinde kart hamiline gönderilecektir)
  • Taşımacı şirketten alınan, uçağın tarifeli kalkış ile gecikmeli kalkış saatini ve gecikmenin nedenini belirten bir mektup
  • Check-in yapıldığını belgelemek üzere boarding pass kopyaları
  • Seyahat biletlerinin kopyaları (gidiş-dönüş ve varsa ara parkurlar)
  • Kredi kartı hesap özeti

Bagaj Gecikmesi

Kart hamilinin yurtdışına çıkış yolculuğu esnasında bagajının 4 saatten fazla gecikmesi halinde, toplu taşımayı gerçekleştiren firmadan gerekli yazıların alınması şartıyla maksimum 100 Euro ödenir. Kapsam deniz ve hava yolu ile yapılan seyahatlerde geçerlidir. Geciken bagaj veya yolcu sayısına bakılmaksızın olay başına maksimum teminat 100 Euro'dur. Başvurunun bu teminat altında değerlendirilebilmesi için bagajın yolcuya gecikmeli olarak teslim edilmiş olması gerekmektedir.

Kapsam Dışı Haller:

  • Gecikmelerin ilk 4 saati
  • İkamet edilen ülkeye dönüş yolculuğu esnasında meydana gelen gecikmeler
  • Ara parkurlarda meydana gelen gecikmeler
  • Taşımacı firmadan ilk 24 saat içinde bagajın geciktiğine dair belgenin alınmaması

Hasar durumunda kart sahibinden istenen evraklar:

  • Hasar talep formunun doldurulması (bu form hasar halinde kart hamiline gönderilecektir)
  • Taşımacı şirketten bagajın geciktiğine dair alınan belge (24 saat içinde alınması gerekmektedir)
  • Taşımacı şirketten alınan, bagajın saat kaçta ve hangi tarihte teslim edildiğini gösterir nitelikte bir belge
  • Seyahat biletlerinin kopyaları (gidiş-dönüş ve varsa ara parkurlar)
  • Kredi kartı hesap özeti

Bagaj Kaybı

The Platinum Card sahibinin yurt dışı seyahati esnasında kaybolan veya hasar gören bagajı veya kıymetli eşyaları, toplu taşımayı gerçekleştiren firmadan ya da polisten en geç 24 saat içinde rapor alınması şartı ile 1.000 Euro'ya kadar teminat altındadır. Bagaj kaybında teminatlar öncelikle toplu taşımayı gerçekleştiren firmadan talep edilir. Ödemenin alınmasından sonra orijinal belgelerle birlikte müracaat edilir. Bu teminattan yararlanabilmek için sahip olunan bagaj ve içindeki eşyaların değeri ile ilgili makbuz veya kanıt niteliği taşıyan belgelerin sunulması gerekir. Taşımacı şirket tarafından ödenen tutar, toplam teminat tutarından düşülecektir. (Eşya başına maksimum 200 Euro ödenir).

Kapsam Dışı Haller:

  • Zararın ilk 125 Euro'su
  • Polise veya toplu taşımayı gerçekleştiren firmaya 24 saat içinde haber verilmediği durumlar,
  • Kara ve deniz araçları ve bunlara ait aksesuarlar,
  • Kayıp ya da hasarın haşarat, aşınma, yıpranma, hava koşulları, mekanik veya elektronik hatalar, temizleme, onarım veya değiştirme gibi nedenler ile oluşması,
  • Gümrük ve benzeri birimler tarafından el koyma veya alıkoyma nedeniyle oluşan kayıplar
  • Dışarıdan görünmeyecek şekilde bagaj içerisinde kilitli olmayan eşyalar; güvenlik önlemleri alınmamış veya kart hamilinin görüş alanın dışına park edilmiş olan bir araçta oluşan kayıplar
  • Araç alarm ile korunuyor olsa dahi hava karanlıkken park halindeki araç içerisinde bırakılan eşyanın çalınması
  • Kullanımı sırasında hasar gören spor aletleri,
  • Bisikletlerin kaybı veya hasarı
  • Kontak lenslerin kaybı veya hasarı
  • Kart hamili tarafından ödünç alınmış veya kiralanmış ürünler
  • Çalınma veya kaybın meydana gelmesini önlemek amacıyla gerekli güvenlik önlemlerin alınmadığı ve gerekli özenin gösterilmediği durumlar
  • Bagaj kart hamili tarafından elde taşınmadıkça ya da kart hamilinin kontrolü altında taşınmadıkça, profesyonel taşımacılık firmasının sorumluluğu altındaki bagaj içerisinde bulunan elektronik cihazlar (dizüstü bilgisayar, fotoğraf makinesi, cep telefonu vb.) ve kıymetli eşyalar sigorta kapsamında değildir.
  • Set halinde olan ürünlerin parçalarının çalınması veya hasar görmesi durumunda sadece o parçanın ücreti ödenir.

Hasar durumunda kart sahibinden istenen evraklar:

  • Hasar talep formunun doldurulması (bu form hasar halinde kart hamiline gönderilecektir)
  • Bagaj kaybı olarak en geç 24 saat içinde taşımacı firmadan ya da polisten alınan rapor
  • Bagaj kaybıyla ilgili olarak taşımacı şirket tarafından size yapılan ödemeyi gösteren belge
  • Bagajın içindeki eşyalarınıza ait faturalar veya kanıt niteliğinde belgeler
  • Seyahat biletinin kopyası
  • Kredi kartı hesap özeti

Detaylar

SIS Seyahat Sigortasından yararlanabilmek için yurt dışına yapacağınız seyahatlerinizde kendinizin, sizinle birlikte seyahat eden eşinizin ve 19 yaşından küçük (herhangi bir öğrenim kurumuna devam etmeleri halinde 24 yaşından küçük) bekar çocuklarınızın;

1)Seyahat biletlerinin tamamını The Platinum Card ile satın almanız veya,

2)Otel konaklama bedelinin tamamını The Platinum Card ile ödemeniz veya,

3)Milleriniz ile aldığınız biletlerin havaalanı vergilerinin tamamını The Platinum Card ile ödemeniz durumunda, sigorta hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

Sigorta kapsamı 70 yaşın altındaki kişiler için geçerlidir. Kapsamın geçerli olması için bilet veya otel konaklama bedellerine ait ödemelerinin seyahat başlangıç tarihinden önce yapılmış olması gerekmektedir.

  • Sigorta, seyahatin başlangıç tarihinden itibaren, yurt dışında 90 gün boyunca geçerlidir.
  • Sigorta hizmetlerinden faydalanabilmek için tıbbi durumlarda 24 saat içerisinde; diğer durumlarda ise mümkün olan en kısa zamanda 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'na haber verilmesi ve en geç 30 gün içinde belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir. Onay alınmadan yapılan masraflar sigorta kapsamı dışındadır.
  • Seyahatin tamamının toplu taşıma araçları ile gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
  • Savaş, terör, isyan, devrim vb. durumlar ve başka bir sigorta tarafından karşılanan hasarlar kapsam dışıdır.
  • Var olan hastalıkların nüksetmesi, hasta olarak yolculuğa çıkılması, yolculuğun tedavi amacıyla yapılması, tehlikeli ve/veya organize sportif aktiviteler, hamilelik, doğum, doktorun onay vermemesine rağmen yapılan seyahatler, kişinin kendine zarar vermesi veya tehlikeye atması, HIV, AIDS, uyuşturucu bağımlılığı gibi durumlar kapsam dışıdır.
  • Seyahat esnasında araç kiralanacak ise, araç kiralama bedelinin de The Platinum Card ile ödenmesi gerekmektedir.
  • Yurt dışı seyahat sigortası kapsamı İran, Irak, Suriye ve KKTC'de geçerli değildir.
  • Sigorta kapsamından faydalanabilmek için 70 yaşından gün almamış olmak gerekmektedir.

Sigorta hizmetleri Strategic Insurence Servis Ltd.( SIS) den alınmakta olup, kapsamlarıyla ilgili herhangi bir anlaşmazlık durumunda her zaman poliçenin İngilizce aslı esas alınır. Garanti Bankası yukarıda özetlenen sigorta kapsamlarını ve teminat tutarlarını haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.

Acil Tıbbi Harcamalar

Yurtdışında, ani bir hastalık ya da kaza sonucu oluşan acil hastane, ameliyat ve diğer tıbbi tedavi masraflarının 50.000 Euro ya kadar olan kısmı teminat altındadır. Tıbbi bir durumda 24 saat içerisinde sigorta şirketine haber verilmesi gerekir.

Kış Sporları(Amatörce):

Yurt dışında, amatörce yapılan kış sporları esnasında oluşabilecek acil tıbbi tedavi masraflarınız için de güvence altındasınız.

Acil Tıbbi Nakiller ve Cenaze Nakli

SIS doktorları, kart hamilinin tıbbi nakliyesine karar verdikleri takdirde yeterli bakımı sağlayabilecek olan en yakın hastanenin bulunduğu yere ve tıbbi gözetim altında, kart hamilinin tıbbi nakliyesini gerçekleştirir. Yine SIS doktorları tarafından gerekli görülmesi halinde kart hamilinin ikamet ettiği ülkeye de tıbbi nakli gerçekleştirilir.

Kart hamilinin yurtdışında vefatı halinde, cenazenin tarifeli havayolu veya başka vasıtalarla ülkesine geri gönderilmesi için gerekli organizasyon yapılacaktır.

Acil tıbbi harcamalar, kış sporları, acil tıbbi nakiller ve cenaze nakli için maksimum teminat tutarı toplam 30.000 Euro'dur. Her türlü durumda en geç 24 saat içerisinde sigorta şirketine haber verilmesi gerekmektedir.

Kapsam Dışı Haller:

  • Sigortaya haber verilmeden yapılan masraflar
  • Sigorta tarafından organize edilmeyen nakiller
  • Masrafların ilk 150 Euro'su
  • Daha önceden var olan hastalıklar
  • İlk harcamalardan 12 ay sonra yansıtılan harcamalar
  • Diş ve göz ile ilgili harcamalar (3.şahıslarla kaza sonucu oluşan acil tedavi haricinde)
  • Uzman bir doktor tarafından gerçekleştirilmeyen tedaviler (akupunktur vb.)
  • Tıbbi tedavi dışında kalan harcamalar (telefon görüşmeleri, otel masrafları gibi)
  • Üyenin ikametine döndükten sonraki tedavi masrafları
  • Hamilelik ve doğum
  • Tehlikeli sporlar

Hasar durumunda kart sahibinden istenen evraklar:

  • Hasar talep formunun ve tıbbi tasdiknamenin doldurulması (bu formlar hasar halinde kart hamiline gönderilecektir)
  • Doktor raporu
  • Hastane faturaları
  • Seyahat biletlerinin kopyaları (gidiş-dönüş ve varsa ara parkurlar)
  • Kredi kartı hesap özeti

Cenaze nakli ve acil tıbbi nakiller başvuruları için yukarıdakiler dışında ilave belge talep edilecektir.

Alışveriş Sigortası

Yurt içi ve yurt dışında The Platinum Card ile satın aldığınız eşyalar çalınma veya zarar görme gibi durumlarda alışveriş tarihi itibariyle 60 gün süreyle eşya başına 2.000 Euro, olay başına 5.000 Euro'ya kadar güvencededir. Kart hamili başına bir senede en fazla 8.000 Euro ödeme yapılır.

Kapsam Dışı Haller:

Alışveriş sigortası; gemi, motorlu araçlar (uçak, otomobil ve motosiklet dahil) veya onların motorları, ekipman ve aksesuarları (araçta kullanılan haberleşme araçları dahil), arazi ve binalar (ev ve konutlar dahil), seyahat çekleri, her türlü biletler, kıymetli evraklar, kambiyo senetler, külçe, nadir veya değerli paralar, nakit veya benzerleri, bitki veya hayvanlar, sarf malzemeler ve dayanıksız mallar (kozmetik ürünler, temizlik malzemeleri, yiyecek, içecek vb) , kart hamilinin değişiklik yaparak (kesmek, dikmek veya şekil vermek dahil) bozduğu mallar, hasarlı/bozuk olarak satın alınan mallar, ürünle ilgili hizmetler (ürünler, mallar veya binaların bakımı, tamiri veya montajı ya da her türlü mesleki tavsiye ve danışmanlık hizmetleri ya da her türlü işçilik hizmeti dahil), kontör v.b. iletişim hizmetleri bedelini kapsamaz. Bagaja verilen sanat eseri, mücevherat, elektronik cihazlar (dizüstü bilgisayar, fotoğraf makinesi, cep telefonu vb.) çalınması veya hasar görmesi halinde, bu bagaj kart hamili tarafından elde taşınmadıkça ya da kart hamilinin kontrolü altında taşınmadıkça sigorta kapsamında değildir; sigorta kapsamının geçerli olduğu durumlarda ise fiyatı en düşük parçanın kıymeti kadar ödeme yapılır.

Sahtekarlık, suiistimal ve kötüye kullanma, aşınma ve yıpranma, tedrici bozulma, güve, haşerat, zati ürün ayıp ve kusurları, savaş veya her türlü düşmanca eylem (saldırı, isyan veya ayaklanma dahil), bu zararın doğrudan veya dolaylı olmasına, yakın veya uzak tehlike arz etmesine ya da tamamen veya kısmen bu poliçe kapsamındaki sigortalı tehlike veya rizikolardan kaynaklanmasına veya bu tehlike veya rizikoların katkıda bulunmasına veya rizikoyu artırmasına ve kontrollü veya kontrol dışında olmasına bakılmaksızın, barış veya savaş zamanında, atomun yarılması veya radyoaktif güç kullanan savaş silahları ve nükleer reaksiyon veya nükleer radyasyon veya radyoaktif kirlenme; herhangi bir hükümet, devlet, kamu otoritesi veya gümrük idaresi tarafından zor alım ve zapt eylemleri; kaçakçılık riskleri; yasa dışı faaliyet, fiil veya eylemlerden kaynaklanan zararlar; doğal afetler (su baskını, fırtına ve deprem dahil), gizemli yok olmadan kaynaklanan(şahıslar veya bir şahıs tarafından kanuna aykırı bir davranışta bulunulduğuna dair kanıtın olmadığı durumlarda satın alınan malın açıklanamayan bir şekilde ortadan yok olması) veya malın herhangi bir profesyonel taşımacılık firmasının denetim, zilyetlik veya kontrolü altında olduğu sırada meydana gelen hırsızlık veya hasar olayları da sigorta kapsamında değildir.

Kart hamilinin satın aldığı eşyanın kayıp veya hasarını önlemek veya azaltmak konusunda gereken özeni göstermediğinin tespiti halinde kayıp veya hasarlar sigorta kapsamında değildir. Kamuya açık yerlerden çalınan mallar, mevcut koşulların izin verdiği zaman ve yerlerde kilit altında olmadıkça sigorta kapsamında değildir. Dışarından görünmeyecek şekilde aracın bagajı içerisinde kilitli olmayan mallar, güvenlik önlemleri alınmamış veya kart hamilinin görüş alanın dışına park edilmiş olan gözetimsiz araçtan çalınan mallar sigorta kapsamında değildir. Havanın karanlık olduğu saatlerde kart hamilinin görüş alanın dışına park edilmiş olan gözetimsiz araçtan çalınan mallar sigorta kapsamında değildir. Çalınan mallar, çalındıkları bu hırsızlığın olduğu yerde polise veya başka bir kamu makamı veya otoritesine 36 saat içinde bildirilmedikçe sigorta kapsamında değildir. Mücevherat sigorta kapsamında değildir. Başka sigortaların kapsamında olan ürünler sigorta kapsamında değildir. Set halinde olan ürünlerin parçalarının çalınması veya hasar görmesi durumunda sadece o parçanın ücreti ödenir. Ancak o parça olmadan ürün çalışamayacak durumdaysa tamamı ödenir. Kartın ödeme düzensizliğinin olması ve bu nedenle kartın kapalı olduğu durumlar sigorta kapsamına girmez.

Sigorta hizmetleri Strategic Insurance Service Ltd.(SIS)' den alınmakta olup, kapsamlarıyla ilgili herhangi bir anlaşmazlık durumunda her zaman poliçenin İngilizce aslı esas alınır.

Garanti Bankası yukarıda özetlenen sigorta kapsamlarını ve teminat tutarlarını haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.

Hasar durumunda kart sahibinden istenen evraklar

  • Hasar talep formunun doldurulması (bu form hasar halinde kart hamiline gönderilecektir),
  • Perakende satış faturası veya fişi,
  • Kredi kartı hesap özeti,
  • Çalıntı tazminatları için polis raporu (en fazla 36 saat içinde alınması gerekmektedir),
  • Hasar tazminatları için yetkili firmadan hasar durumu ve onarım bedeli ile ilgili kaşeli hasar raporu,
  • Varsa konuyla ilgili diğer sigorta poliçeleriniz. Aynı talep için diğer sigorta şirketlerine yaptığınız başvuruların detayları ve sonuçları.

Sigorta Hizmetleri: 0216 622 24 24 veya info@logo-tr.com

  • Ürün satış bedelinin tamamının The Platinum Card ile ödenmesi gerekmektedir.
  • Talepler olay tarihinden itibaren en geç 45 gün içinde bildirilmeli ve bu tarihten itibaren 30 gün içinde istenen evraklar tedarik edilmelidir.
  • Taleplerin ilk 75 Euro'su sigorta kapsamı dışındadır.
  • Çalınma durumunda en geç 36 saat içerisinde polis raporu alınması gerekmektedir.
  • Zarar görmüş ürünün görülmesi talep edilebilir.
  • Ürünün zarar görmesi durumunda ise öncelikle tamiri söz konusu olur. Eğer tamir masrafları satın alma bedelinin üzerindeyse, ya da tamir edilemiyorsa muadili bir ürün alınabilir. Ancak yeni alınan ürünün bedeli, zarar gören eski ürünün bedelinden fazlaysa, eski ürün bedeli üzerinden iade yapılır.

Üçüncü Şahıslar Teminatı

Yurt dışı seyahati sırasında The Platinum Card sahibinin kaza ile üçüncü şahısların ölümüne, sakatlanmasına neden olması veya kaza ile mallarına zarar vermesi halinde; kanunen tazminat ödemeye mahkum edildiği durumlarda, mahkeme tarafından öngörülen miktarın 50.000 Euro'ya kadar olan kısmı teminat altındadır.

Kapsam Dışı Haller:

  • Üçüncü Şahıslar Teminatı'nda araba, uçak, deniz motorları ve mülk -kiralık ya da şahsa ait olması fark etmeksizin- kapsam dışıdır
  • Olası bir tazminat ödemesi durumunun en kısa zamandan sigorta şirketine haber verilmemesi
  • Kart hamilinin kendi elemanlarına/ailesine zarar vermesi
  • Kart hamilinin gözetimine bırakılan 3. şahıs malları
  • Silah kullanılması ve bilerek zarar verme
  • Masrafların ilk 150 Euro'su

Hasar durumunda kart sahibinden istenen evraklar:

Hasar durumunda istenilen evrakların neler olduğunu öğrenmek üzere lütfen sigorta şirketi ile irtibata geçiniz.

Seyahat İptali Sigortası

Seyahat iptallerinde, kart sahibinin hastalanması, sürekli sakatlığı, 1.derece yakın akrabasının vefatı, hastalanması ya da sürekli sakatlığı, zorunlu karantina, teknik arıza, kötü hava şartları, isyan ve grev durumları sigorta kapsamı içindedir.

Seyahatin iptali durumunda önceden ödenmiş ve iadesi alınamayan seyahat biletlerinin ve/veya konaklama ücretinin iadesi için sigorta teminatı, taşımacı firmadan ya da sorumlu yerlerden gerekli yazıların alınmış olması şartıyla 1.250 Euro'ya kadardır. Taşımacı firmanın neden olduğu iptallerde oluşan masraflar, öncelikle taşımacı firmadan talep edilecektir. Sağlık sorunları dolayısıyla yapılan iptallerde seyahatin iptalinin gerekliliğinin doktor raporunda belirtilmesi gerekmektedir.

Seyahat İptali Sigortasından American Express Business, American Express Business Gold, American Express Corporate ve American Express Corporate Gold kart sahipleri de yararlanmaktadır.

Kapsam Dışı Haller:

  • Masrafların ilk 50 Euro'su
  • Doktorun onay vermemesine rağmen yapılan seyahatler
  • Taşımacı şirketin veya acentenin iflası, kapanması
  • Tehlikeli sporlar nedeniyle oluşan yaralanmalar
  • Tıbbi nakil veya cenaze nakli dolayısıyla oluşan iptaller
  • Daha önceden var olan hastalıklar

Hasar durumunda kart hamilinden istenen evraklar:

  • Hasar talep formunun doldurulması (bu formlar hasar halinde kart hamiline gönderilecektir)
  • Kazaya ilişkin polis raporu
  • Ölüm/sakatlık durumunu belgeleyen rapor
  • Seyahat biletlerinin kopyaları (gidiş-dönüş ve varsa ara parkurlar)
  • Kredi kartı hesap özeti
  • Sigorta, seyahatin başlangıç tarihinden itibaren, yurt dışında 90 gün boyunca geçerlidir.
  • Sigorta hizmetlerinden faydalanabilmek için tıbbi durumlarda 24 saat içerisinde; diğer durumlarda ise mümkün olan en kısa zamanda 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'na haber verilmesi ve en geç 30 gün içinde belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir. Onay alınmadan yapılan masraflar sigorta kapsamı dışındadır.
  • Seyahatin tamamının toplu taşıma araçları ile gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
  • Savaş, terör, isyan, devrim vb. durumlar ve başka bir sigorta tarafından karşılanan hasarlar kapsam dışıdır.
  • Var olan hastalıkların nüksetmesi, hasta olarak yolculuğa çıkılması, yolculuğun tedavi amacıyla yapılması, tehlikeli ve/veya organize sportif aktiviteler, hamilelik, doğum, doktorun onay vermemesine rağmen yapılan seyahatler, kişinin kendine zarar vermesi veya tehlikeye atması, HIV, AIDS, uyuşturucu bağımlılığı gibi durumlar kapsam dışıdır.
  • Seyahat esnasında araç kiralanacak ise, araç kiralama bedelinin de American Express Card ile ödenmesi gerekmektedir. Önemli Not: Bu poliçe bir kiralık araba kaza hasar sigortası değildir. Araba kiralarken araç için ayrıca sigorta yaptırmanız gerekmektedir.
  • Yurt dışı seyahat sigortası kapsamı İran, Irak, Suriye ve KKTC'de geçerli değildir.
  • Sigorta kapsamından faydalanabilmek için 70 yaşından gün almamış olmak gerekmektedir.

Sigorta hizmetleri Stretejic Insurance Servis Ltd.( SIS) den alınmakta olup, kapsamlarıyla ilgili herhangi bir anlaşmazlık durumunda her zaman poliçenin İngilizce aslı esas alınır Garanti Bankası yukarıda özetlenen sigorta kapsamlarını ve teminat tutarlarını haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.

Acil Tıbbi Harcamalar

Yurtdışında, ani bir hastalık ya da kaza sonucu oluşan acil hastane, ameliyat ve diğer tıbbi tedavi masraflarının 30.000 Euro ya kadar olan kısmı teminat altındadır. Tıbbi bir durumda 24 saat içerisinde sigorta şirketine haber verilmesi gerekir.

Kış Sporları(Amatörce):

Yurt dışında, amatörce yapılan kış sporları esnasında oluşabilecek acil tıbbi tedavi masraflarınız için de güvence altındasınız.

Acil Tıbbi Nakiller ve Cenaze Nakli:

SIS doktorları, kart hamilinin tıbbi nakliyesine karar verdikleri takdirde yeterli bakımı sağlayabilecek olan en yakın hastanenin bulunduğu yere ve tıbbi gözetim altında, kart hamilinin tıbbi nakliyesini gerçekleştirir. Yine SIS doktorları tarafından gerekli görülmesi halinde kart hamilinin ikamet ettiği ülkeye de tıbbi nakli gerçekleştirilir.

Kart hamilinin yurtdışında vefatı halinde, cenazenin tarifeli havayolu veya başka vasıtalarla ülkesine geri gönderilmesi için gerekli organizasyon yapılacaktır.

Acil tıbbi harcamalar, kış sporları, acil tıbbi nakiller ve cenaze nakli için maksimum teminat tutarı toplam 30.000 Euro’dur. Her türlü durumda en geç 24 saat içerisinde sigorta şirketine haber verilmesi gerekmektedir.

Acil Tıbbi Harcamalar Sigortasından American Express Business, American Express Business Gold, American Express Corporate ve American Express Corporate Gold kart sahipleri de yararlanmaktadır.

Kapsam Dışı Haller:

  • Sigortaya haber verilmeden yapılan masraflar
  • Sigorta tarafından organize edilmeyen nakiller
  • Masrafların ilk 150 Euro'su
  • Daha önceden var olan hastalıklar
  • İlk harcamalardan 12 ay sonra yansıtılan harcamalar
  • Diş ve göz ile ilgili harcamalar (3.şahıslarla kaza sonucu oluşan acil tedavi haricinde)
  • Uzman bir doktor tarafından gerçekleştirilmeyen tedaviler (akupunktur vb.)
  • Tıbbi tedavi dışında kalan harcamalar (telefon görüşmeleri, otel masrafları gibi)
  • Üyenin ikametine döndükten sonraki tedavi masrafları
  • Hamilelik ve doğum
  • Tehlikeli sporlar

Hasar durumunda kart hamilinden istenen evraklar:

  • Hasar talep formunun ve tıbbi tasdiknamenin doldurulması (bu formlar hasar halinde kart hamiline gönderilecektir)
  • Doktor raporu
  • Hastane faturaları
  • Seyahat biletlerinin kopyaları (gidiş-dönüş ve varsa ara parkurlar)
  • Kredi kartı hesap özeti

Cenaze nakli ve acil tıbbi nakiller başvuruları için yukarıdakiler dışında ilave belge talep edilecektir.

  • Sigorta, seyahatin başlangıç tarihinden itibaren, yurt dışında 90 gün boyunca geçerlidir.
  • Sigorta hizmetlerinden faydalanabilmek için tıbbi durumlarda 24 saat içerisinde; diğer durumlarda ise mümkün olan en kısa zamanda 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'na haber verilmesi ve en geç 30 gün içinde belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir. Onay alınmadan yapılan masraflar sigorta kapsamı dışındadır.
  • Seyahatin tamamının toplu taşıma araçları ile gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
  • Savaş, terör, isyan, devrim vb. durumlar ve başka bir sigorta tarafından karşılanan hasarlar kapsam dışıdır.
  • Var olan hastalıkların nüksetmesi, hasta olarak yolculuğa çıkılması, yolculuğun tedavi amacıyla yapılması, tehlikeli ve/veya organize sportif aktiviteler, hamilelik, doğum, doktorun onay vermemesine rağmen yapılan seyahatler, kişinin kendine zarar vermesi veya tehlikeye atması, HIV, AIDS, uyuşturucu bağımlılığı gibi durumlar kapsam dışıdır.
  • Seyahat esnasında araç kiralanacak ise, araç kiralama bedelinin de American Express Card ile ödenmesi gerekmektedir. Önemli Not: Bu poliçe bir kiralık araba kaza hasar sigortası değildir. Araba kiralarken araç için ayrıca sigorta yaptırmanız gerekmektedir.
  • Yurt dışı seyahat sigortası kapsamı İran, Irak, Suriye ve KKTC'de geçerli değildir.
  • Sigorta kapsamından faydalanabilmek için 70 yaşından gün almamış olmak gerekmektedir.

Sigorta hizmetleri Stretejic Insurance Servis Ltd.( SIS) den alınmakta olup, kapsamlarıyla ilgili herhangi bir anlaşmazlık durumunda her zaman poliçenin İngilizce aslı esas alınır Garanti Bankası yukarıda özetlenen sigorta kapsamlarını ve teminat tutarlarını haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.

Gecikmeli Kalkış

Seyahat sırasında, toplu taşımayı gerçekleştiren firma tarafından kötü hava şartları, teknik arıza, veya grev nedeniyle uçağın tarifeli (taşımacı firmanın kart hamiline verdiği seyahat programında belirtilen ) kalkış saatinde yaşanacak gecikmelerde ilk 4 saatten sonra maksimum 100 Euro ödenir. Kapsam, deniz ve hava yolu ile yapılan seyahatlerde, (aynı sefer sayısı ile yapılan toplu taşımada) geçerlidir.

Yurtdışına çıkış veya yurtdışından dönüş yolculuğu esnasında meydana gelen gecikmeler sigorta kapsamındadır. Toplu taşımayı gerçekleştiren firmadan gecikmeyle ilgili gerekli yazıların alınması gerekmektedir. Gecikmeli kalkış sigortası kapsamından faydalanabilmek için yolcunun check-in yaptırmış olması ve orijinal bilet üzerinde belirtilen seferin kalkışının gecikmesi gerekmektedir. Aynı olay için yolcu sayısına bakılmaksızın maksimum teminat tutarı ödenir, kişi başına ödeme yapılmaz.

Gecikmeli Kalkış Sigortasından American Express Business, American Express Business Gold, American Express Corporate ve American Express Corporate Gold kart sahipleri de yararlanmaktadır.

Kapsam Dışı Haller:

  • Gecikmelerin ilk 4 saati,
  • Uçağın kalkışındaki gecikme nedeniyle aktarma uçuşlarının kaçırılması,
  • İptal olan seferler,
  • Yolcunun uçuş numarası ayrı olan bir uçağa alınması
  • İkamet edilen ülkeden çıkış veya ikamet edilen ülkeye dönüş yolculuğu dışındaki ara parkurlarda meydana gelen gecikmeler,
  • Zamanında check-in yaptırılmaması veya gerekli evrakların yanında bulundurulmaması nedeniyle oluşabilecek gecikmeler,
  • Resmi kuruluşların engellemesi nedeniyle oluşabilecek gecikmeler. Hasar durumunda kart sahibinden istenen evraklar:

Hasar durumunda kart hamilinden istenen evraklar:

  • Hasar talep formunun doldurulması (bu form hasar halinde kart hamiline gönderilecektir)
  • Taşımacı şirketten alınan, uçağın tarifeli kalkış ile gecikmeli kalkış saatini ve gecikmenin nedenini belirten bir mektup
  • Check-in yapıldığını belgelemek üzere boarding pass kopyaları
  • Seyahat biletlerinin kopyaları (gidiş-dönüş ve varsa ara parkurlar)
  • Kredi kartı hesap özeti
  • Sigorta, seyahatin başlangıç tarihinden itibaren, yurt dışında 90 gün boyunca geçerlidir.
  • Sigorta hizmetlerinden faydalanabilmek için tıbbi durumlarda 24 saat içerisinde; diğer durumlarda ise mümkün olan en kısa zamanda 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'na haber verilmesi ve en geç 30 gün içinde belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir. Onay alınmadan yapılan masraflar sigorta kapsamı dışındadır.
  • Seyahatin tamamının toplu taşıma araçları ile gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
  • Savaş, terör, isyan, devrim vb. durumlar ve başka bir sigorta tarafından karşılanan hasarlar kapsam dışıdır.
  • Var olan hastalıkların nüksetmesi, hasta olarak yolculuğa çıkılması, yolculuğun tedavi amacıyla yapılması, tehlikeli ve/veya organize sportif aktiviteler, hamilelik, doğum, doktorun onay vermemesine rağmen yapılan seyahatler, kişinin kendine zarar vermesi veya tehlikeye atması, HIV, AIDS, uyuşturucu bağımlılığı gibi durumlar kapsam dışıdır.
  • Seyahat esnasında araç kiralanacak ise, araç kiralama bedelinin de American Express Card ile ödenmesi gerekmektedir. Önemli Not: Bu poliçe bir kiralık araba kaza hasar sigortası değildir. Araba kiralarken araç için ayrıca sigorta yaptırmanız gerekmektedir.
  • Yurt dışı seyahat sigortası kapsamı İran, Irak, Suriye ve KKTC'de geçerli değildir.
  • Sigorta kapsamından faydalanabilmek için 70 yaşından gün almamış olmak gerekmektedir.

Sigorta hizmetleri Stretejic Insurance Servis Ltd.( SIS) den alınmakta olup, kapsamlarıyla ilgili herhangi bir anlaşmazlık durumunda her zaman poliçenin İngilizce aslı esas alınır Garanti Bankası yukarıda özetlenen sigorta kapsamlarını ve teminat tutarlarını haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.

Bagaj Gecikmesi

Kart hamilinin yurtdışına çıkış yolculuğu esnasında bagajının 4 saatten fazla gecikmesi halinde, toplu taşımayı gerçekleştiren firmadan gerekli yazıların alınması şartıyla maksimum 100 Euro ödenir. Kapsam deniz ve hava yolu ile yapılan seyahatlerde geçerlidir. Geciken bagaj veya yolcu sayısına bakılmaksızın olay başına maksimum teminat 100 Euro’dur. Başvurunun bu teminat altında değerlendirilebilmesi için bagajın yolcuya gecikmeli olarak teslim edilmiş olması gerekmektedir.

Bagaj Gecikmesi Sigortasından American Express Business, American Express Business Gold, American Express Corporate ve American Express Corporate Gold kart sahipleri de yararlanmaktadır.

Kapsam Dışı Haller:

  • Gecikmelerin ilk 4 saati
  • İkamet edilen ülkeye dönüş yolculuğu esnasında meydana gelen gecikmeler
  • Ara parkurlarda meydana gelen gecikmeler
  • Taşımacı firmadan ilk 24 saat içinde bagajın geciktiğine dair belgenin alınmaması

Hasar durumunda kart hamilinden istenen evraklar:

  • Hasar talep formunun doldurulması (bu form hasar halinde kart hamiline gönderilecektir)
  • Taşımacı şirketten bagajın geciktiğine dair alınan belge (24 saat içinde alınması gerekmektedir))
  • Taşımacı şirketten alınan, bagajın saat kaçta ve hangi tarihte teslim edildiğini gösterir nitelikte bir belge
  • Seyahat biletlerinin kopyaları (gidiş-dönüş ve varsa ara parkurlar)
  • Kredi kartı hesap özeti

Genel Koşullar

Teminat Şartı:

SIS Seyahat Sigortasından yararlanabilmek için yurt dışına yapacağınız seyahatlerinizde kendinizin, sizinle birlikte seyahat eden eşinizin ve 19 yaşından küçük (herhangi bir öğrenim kurumuna devam etmeleri halinde 24 yaşından küçük) bekar çocuklarınızın;

1) Seyahat biletlerinin tamamını American Express Card ile satın almanız veya,

2) Otel konaklama bedelinin tamamını American Express Card ile ödemeniz veya,

3) Milleriniz ile aldığınız biletlerin havaalanı vergilerinin tamamını American Express Card ile ödemeniz durumunda, sigorta hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

Sigorta kapsamı 70 yaşın altındaki kişiler için geçerlidir. Kapsamın geçerli olması için bilet veya otel konaklama bedellerine ait ödemelerinin seyahat başlangıç tarihinden önce yapılmış olması gerekmektedir.

SIS Seyahat Sigortasından American Express Business, American Express Business Gold, American Express Corporate ve American Express Corporate Gold kart sahibi olarak kendiniz, sizinle birlikte seyahat eden eşiniz ve 19 yaşından küçük bekar çocuklarınız (herhangi bir öğrenim kurumuna devam etmeleri halinde 24 yaşından küçük çocuklar) VEYA sizinle birlikte seyahat eden ve aynı şirkette çalıştığınız 3 kişi yararlanabilir.

  • Sigorta, seyahatin başlangıç tarihinden itibaren, yurt dışında 90 gün boyunca geçerlidir.
  • Sigorta hizmetlerinden faydalanabilmek için tıbbi durumlarda 24 saat içerisinde; diğer durumlarda ise mümkün olan en kısa zamanda 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'na haber verilmesi ve en geç 30 gün içinde belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir. Onay alınmadan yapılan masraflar sigorta kapsamı dışındadır.
  • Seyahatin tamamının toplu taşıma araçları ile gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
  • Savaş, terör, isyan, devrim vb. durumlar ve başka bir sigorta tarafından karşılanan hasarlar kapsam dışıdır.
  • Var olan hastalıkların nüksetmesi, hasta olarak yolculuğa çıkılması, yolculuğun tedavi amacıyla yapılması, tehlikeli ve/veya organize sportif aktiviteler, hamilelik, doğum, doktorun onay vermemesine rağmen yapılan seyahatler, kişinin kendine zarar vermesi veya tehlikeye atması, HIV, AIDS, uyuşturucu bağımlılığı gibi durumlar kapsam dışıdır.
  • Seyahat esnasında araç kiralanacak ise, araç kiralama bedelinin de American Express Card ile ödenmesi gerekmektedir. Önemli Not: Bu poliçe bir kiralık araba kaza hasar sigortası değildir. Araba kiralarken araç için ayrıca sigorta yaptırmanız gerekmektedir.
  • Yurt dışı seyahat sigortası kapsamı İran, Irak, Suriye ve KKTC'de geçerli değildir.
  • Sigorta kapsamından faydalanabilmek için 70 yaşından gün almamış olmak gerekmektedir.

Sigorta hizmetleri Stretejic Insurance Servis Ltd.( SIS) den alınmakta olup, kapsamlarıyla ilgili herhangi bir anlaşmazlık durumunda her zaman poliçenin İngilizce aslı esas alınır Garanti Bankası yukarıda özetlenen sigorta kapsamlarını ve teminat tutarlarını haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.